Yliopistomedia käy tärkeää taistelua apunaan Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelu
Suomi kärsii osaajapulasta. Manpowerin tutkimuksen (2023) mukaan Suomalaisista työnantajista 81 % kertoo vaikeuksistaan löytää tarvittavaa osaamista. Luku on noussut vuosi vuodelta. Ongelma koskettaa koko maata. Se vaivaa niin pieniä kuin suuriakin yrityksiä ja koskee yhtä lailla ammattiosaajia kuin asiantuntijoita tai ylintä johtoa. Osaajapulan vuoksi monet yritykset joutuvat käymään kilpailua parhaista työntekijöistä. Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelu
Syynä osaajapulaan on ennen kaikkea työn murros. Digitalisaatio luo uudenlaisia työpaikkoja ja työtehtäviä, ja ne taas vaativat uudenlaista osaamista. Samaan aikaan väki vanhenee, uudet ikäluokat pienenevät. Joskus halutut työntekijät asuvat väärissä paikoissa. Joskus he ovat vielä koulun penkillä.
Yliopistomedia vie yritysten viestit opiskelijoille
Iiris Seppälän luotsaama Yliopistomedia auttaa yrityksiä taistossa hyvistä tulevaisuuden osaajista.
– Autamme yrityksiä tavoittamaan heitä kiinnostavat yliopisto- ja ammattikorkeakouluopiskelijat siellä, missä he viettävät eniten aikaa. Koulujen ravintoloissa, aulatiloissa ja muissa suosituissa tiloissa. Meillä on oppilaitosten suosituimmissa paikoissa jättimäiset näytöt, jotka kertovat opiskelijoille lounaslistojen lisäksi tärkeät viestit asiakasyrityksiltämme, Iiris kertoo.
Yliopistomedian asiakaskuntaan kuuluu yrityksiä kaikista kokoluokista. Yhteistä niille on se, että heille tietyn alan korkeakouluopiskelijat ovat tärkeä kohderyhmä ja yrityksillä on heille kiinnostavaa sanottavaa. Valtaosa Yliopistomedian asiakkaista tekee Yliopistomedian avulla rekrytointimarkkinointia tai rakentaa työnantajakuvaa. Jotkut kertovat myös opiskelijaeduistaan tai tekevät muunlaista opiskelijoille kohdennettua tuote- ja palveluviestintää.
Yritykset voivat kohdentaa kampanjansa juuri niihin korkeakouluihin ja yliopistoihin, joihin he haluavat. Esimerkiksi kunnat ja kaupungit kohdentavat usein rekrytointimarkkinointia ja työnantajamarkkinointia kasvatustieteiden opiskelijoihin. IT-alan yritykset taas teknillisin korkeakouluihin. Lakitoimistot voivat kohdentaa markkinointinsa oikeustieteellisiin tiedekuntiin ja suuryritykset kauppatieteen opiskelijoihin.
Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelu auttaa Yliopistomediaa löytämään potentiaalisia asiakkaita
Yliopistomedian omana haasteena on löytää Suomen suuresta ja sekalaisesta yrityskentästä juuri ne yritykset, joille korkeakouluopiskelijat ovat tärkeä kohderyhmä.
Tässä heitä auttavat LinkedIn, Google ja Profinderin B2B-Kohderyhmäpalvelu.
– Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelun etuna on sen loistavat kohdennusominaisuudet ja yritystiedon nopea päivittyvyys. Myyjämme sanovat, että sieltä löytyy aina uusia meille sopivia prospekteja. On myös mahtavaa, että Profinderistä saa kattavien yritystietojen lisäksi myös yrityspäättäjien yhteystiedot, Iiris pohtii.
Ennen Profinderiä Yliopistomedia käytti kilpailevaa B2B-kohderyhmäpalvelua, mutta kokee Profinderin sopivan tarpeisiinsa paljon paremmin.
– Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelun käyttö on helppoa ja selkeää. Se säästää aikaamme ja tehostaa myyntiprosessiamme. Kun löydämme potentiaalisen asiakasyrityksen Profinderin tai jonkun muun kanavan kautta, perehdymme Profinderin avulla siihen ja sen päättäjiin ennen yhteydenottoa. Otamme päättäjään yhteyttä sähköpostitse tai puhelimella ja ehdotamme videopalaveria, jossa etsimme hänelle yhdessä parhaan ratkaisun, Iiris kertoo.
Kun kysymme, millaisille muille yrityksille Iiris suosittelisi Profinderiä, vastaus tulee kuin salamana.
– Kaikille yrityksille, jotka haluavat myydä. Kun löydät uusia omalle yritykselle sopivia kohderyhmiä helposti ja kohdennat markkinoinnin ja myynnin heille, säästät aikaa ja lisäät myyntiäsi. Ilman kohdentamista ei pärjää.
Yliopistomedia Group Oy on Suomen opiskelijamarkkinointiin keskittyvä mediayhtiö. Se tarjoaa asiakasyrityksilleen mahdollisuuden tavoittaa Suomen korkeakouluopiskelijoita kohdennetusti ja tehokkaasti siellä, missä opiskelijat viettävät paljon aikaa. https://www.yliopistomedia.fi/