B2B-myyjä

3 haastetta B2B-myyjän arjessa – näin ratkaiset ne

Helpota B2B-myyjän arkea 

B2B-myynti on kehittynyt yhä dataohjatummaksi. Jotta myynti voi kasvaa kestävästi, tarvitaan syvällisempää ymmärrystä kohderyhmästä ja nykyisistä asiakkaista. Aika on kuitenkin myyjälle rajallista. Silti jokaisella tiimin jäsenellä tulisi olla myyntiputkessa oikeat päättäjät valmiina kontaktoitavaksi. 

Miten varmistat, että aika käytetään oikein ja tulokset maksimoidaan? Tässä kolme helppoa tapaa, joilla helpotat myyjän arkea ja parannat myynnin tehokkuutta. 

3 yleisintä haastetta

Ei tarpeeksi aikaa laadukkaaseen prospektointiin

Haaste personoida asiakaskohtaaminen

Oikeaan myyntityöhön jää liian vähän aikaa

1. Ei tarpeeksi aikaa prospektointiin: hyödynnä monipuolista dataa

Hyödynnä kohderyhmiä tehdessäsi monipuoliset suodattimet. Lisäsimme hiljattain esimerkiksi monipuolisemmin teknologiakategorioita.

Omien asiakkaiden profilointi – ymmärrys asiakkaiden keskeisistä yritystiedoista on välttämätöntä. Tieto, miten oma asiakaskunta jakautuu esimerkiksi toimialan tai liikevaihdon kasvun mukaan.

Profinderin auttaa löytämään tarkasti rajatut ja relevantit kohderyhmät, jotta aikaa ei kulu hukkaan. Tiedät kenelle soittaa seuraavaksi ja voit helpottaa omaa arkea muodostamalla soittolistoja tarkempien kriteerien mukaan.

2. Tehosta personointia = onnistu tapaamisissa

Kun potentiaaliset asiakkaat on tunnistettu, seuraava askel on tehokas ja henkilökohtainen kontaktointi.

Kun tiedät asiakkaan tilanteen ja haasteet etukäteen, keskusteluyhteyden avaaminen etenee luontevammin ja asiakas kokee sen arvokkaaksi.

Kun ymmärrät asiakkaan tarpeet jo etukäteen, niin osaat kysyä oikeita kysymyksiä. Tämä lisää todennäköisyyttä, että asiakas kiinnostuu tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Lue lisää käytännön vinkeistä.

3. Ei tarpeeksi aikaa myyntiin: tehosta myyntiprosesseja

Profinderin data päivittää tietoja jatkuvasti, joten myyjät voivat luottaa siihen, että heillä on aina ajantasaiset numerot ja sähköpostit, juuri oikeille päättäjille. Integroi yritys- ja päättäjädata omaan CRM-järjestelmääsi – lue lisää integraatioistamme.

Tarjoamme myös API-rajapintaratkaisuja – lue lisää.

Manuaalinen työ vähenee huomattavasti integraatioilla sekä turhat virheet ja vanhoihin numeroihin soitot, kun CRM- data päivittyy automaattisesti aina kun tietoihin tulee muutoksia.

Profinderin B2B- kohderyhmätyökalulla voit tehdä myös vertailuja eri yrityslistojen välillä, esimerkiksi verrata tuottavimpia asiakkaita heikoimpiin asiakkaisiin, löytää ideaaliset asiakasprofiilit, luoda look-a-like kohderyhmiä nykyisistä asiakkaista, sekä paljon muuta. 

myyntiteknologia
Miten Profinder tukee myyntiä sen eri vaiheissa?

Profinder tarjoaa kattavan B2B- ja B2C-kohderyhmäpalvelun, joka tukee myyntitiimejä koko myyntiprosessin ajan. Palvelu mahdollistaa:

  • Tarkan prospektoinnin: Kohdennettu yritys- ja kuluttajadata helpottaa uusasiakashankintaa ja parantaa liidien laatua.
  • Harkitun kontaktoinnin: Ajantasainen (ja integroitu) data vähentää manuaalista työtä ja varmistaa, että myyjillä on aina ajantasaiset tiedot käytössään.
  • CRM-integraatiot: Tieto päivittyy automaattisesti CRM-järjestelmässä, kuten HubSpotissa, jolloin myyntitiimi voi keskittyä olennaiseen – myyntiin.