Oikotie B2B-myyntiosaamisen huipulle
Profinderin neuvot tehokkaaseen uusasiakashankintaan ja B2B- myynnin parantamiseen
Mikäli tavoitteenasi on saavuttaa mestaritaso B2B-myyntiosaamisessasi, edellyttää se perusteellista valmistautumista ja systemaattista työskentelytapaa. Oletetaan että olet motivoitunut ja ammattimainen henkilö, yrityksesi tarjoamat tuotteet, palvelut sekä hinnoittelu ovat kunnossa, niin olet valmis aloittamaan myyntityön.
Monissa organisaatioissa on jo otettu käyttöön CRM-järjestelmiä uusien liidien ja prospektien hallintaan, mutta haasteeksi voi muodostua, kuinka näitä potentiaalisia asiakkaita alun perin löydetään. Voi olla, että olet yrittänyt hyödyntää henkilökohtaisia kontaktejasi yritysmaailmassa, osallistunut verkostoitumistapahtumiin tai tutkinut erilaisia digitaalisen markkinoinnin keinoja, kuten hakukonemarkkinointia, myyntifunneleita ja LinkedIn-mainontaa.
Nämä klassiset menetelmät voivat kuitenkin vaatia merkittäviä investointeja sekä rahallisesti, että ajallisesti.
Tässä vaiheessa on tehokkainta keskittyä puhelimen käyttöön tehokkaana välineenä potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisessa. Ennen ensimmäisen puhelun soittamista on kuitenkin olennaista määrittää B2B- kohderyhmäsi huolellisesti. Tämä prosessi sisältää seuraavat askeleet:
1. Kohderymän löytäminen
On tärkeää ymmärtää, että yrityksesi tuote tai palvelu ei sovi kaikille yrityksille. Analysoi, minkä ongelman ratkaiset, ketkä tarvitsevat ratkaisuasi kipeimmin, ja miksi juuri sinun tarjontasi erottuu kilpailijoista. Tämä auttaa kohdentamaan markkinointiponnistelusi oikeille yrityksille.
2. Toiveasiakasprofiilin laatiminen
Laadi profiili, joka edustaa ihanteellista asiakastasi. Tämä auttaa sinua ymmärtämään, miten parhaiten lähestyä potentiaalisia asiakkaita ja miten kommunikoida heidän kanssaan tehokkaasti.
3. Kohderyhmän etsiminen
Hyödynnä saatavilla olevia työkaluja, kuten Profinderin kattavaa B2B- yritystietopankkia, löytääksesi ja segmentoidaksesi potentiaaliset asiakasyritykset ja niiden päättäjät.
Profinderin avulla saavutamme vähemmällä työllä enemmän. Tavallisesti profiloimme ensin yrityksen nykyisen asiakaskunnan Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelua käyttäen. Näin saamme selville ideaaliasiakkaan profiilin.
Asiakkuusjohtaja Jarno Paananen, LevelUp
Lue lisää, kuinka LevelUp hyödyntää Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelua arjessaan.
4. Kontaktien aktivoiminen
Opi hyödyntämään puhelinta luodaksesi tehokkaasti yhteyden potentiaalisiin asiakkaisiin. Muista, että ihmiset eivät yleensä halua joutua ”myyjän uhriksi”, mutta he arvostavat myyjää, joka tarjoaa ratkaisukeskeistä lähestymistä.
5. Yhteistyö tiimin kanssa
Kohderyhmän määrittely ei ole vain myynnin ja markkinoinnin tehtävä. Koko organisaation, mukaan lukien tuotekehitys ja asiakaspalvelu, tulisi olla mukana prosessissa, jotta voidaan varmistaa yhtenäinen ja laadukas asiakaskokemus.
B2B-kohderyhmäpalvelun hyödyt
Jatkuvasti päivittyvä kurantti ja vastuullisesti tuotettu yritysdata
Jotta yrityksenne käytössä olisi aina tuoreimmat ja kurantit yritystiedot, datamme päivittyy joka päivä. Meillä on käytössä oma moderni toimialaluokitus sekä virallinen TOL2008-luokitus. Profinderilla on myös oma Profinder-toimialaluokitus, jonka avulla voit eristää tarkkoja toimialoja omiksi listoiksi. Keräämme dataa vain luotettavista tietolähteistä ja noudatamme datan keruussa ja myynnissä tietoturvasäännöksiä ja vastuullisen datan periaatteita.
Löydät yli miljoonan päättäjän tiedot
Palvelu sisältää yli 1,5 miljoonan päättäjän tiedot. Kulmahuoneiden päättäjien ohella mukana on paljon kontaktitietoa myös yritysten keskijohdosta ja asiantuntijoista.
Tunnistat tiettyä teknologiaa käyttävät yritykset
Voit asettaa B2B-kohderyhmäpalvelussamme hakukriteeriksi myös yritysten käyttämät teknologiat. Teknologiakohdennus sisältää noin 12 000 erilaista verkkosivulla käytettävää teknologiaa.
Löydät palvelusta myös asunto-osakeyhtiöt
Palvelussa on 87000 asunto-osakeyhtiön tiedot päättäjineen. Saatavilla on seuraavat tiedot:
- nimi ja Y-tunnus
- hallitusjäsenet
- talotyyppi ja rakennusvuosi
- hissitieto ja lämmitysmuoto
Päivität ja rikastat asiakastietosi helposti
Päättäjät vaihtavat työpaikkaa, organisaatiot uudistuvat, toimitilat muuttuvat. B2B-kohderyhmäpalvelun avulla asiakastietojen päivittäminen sujuu näppärästi.
Voit myös rikastaa asiakastietojanne lisäämällä CRM-järjestelmäänne uusia tietokenttiä. Saat meiltä datan niihin joko API-integraation kautta tai ristiin ajolla. Voit ottaa käyttöön valmiin Salesforce- tai Microsoft Dynamics -integraation.
Profiloit parhaat asiakkaasi ja löydät samankaltaisia kohderyhmiä
Kun asiakasdatasi on rikasta ja ajantasaista, voit analysoida yrityksesi nykyisen asiakaskunnan ja löytää joukosta ne ryhmät, joihin kannattaa panostaa. Kun olet saanut profiloitua parhaat asiakkaasi, voit poimia B2B-kohderyhmäpalvelusta samankaltaisia kohderyhmiä, joihin kohdennat markkinoinnin ja myynnin.
Lisäpalvelut
Maksuviivetieto
Intrumin maksuviivetiedon avulla voit varautua taloudellisiin riskeihin etukäteen ja rajata maksuviivetietojen perusteella mahdolliset riskiasiakkaat ja kumppanit nopeasti pois. Viisiportainen luokittelu selkeyttää visuaalisesti yritysten maksukykyä. Palvelu ennakoi maksuhäiriöt ennen kuin yrityksen talousongelmat näkyvät maksuhäiriömerkintänä tai tilinpäätöksestä.
Maksuviivetiedot perustuvat Intrumin maksuviiverekisteriin.
Remonttitiedot
Remonttitiedon avulla näet asunto-osakeyhtiöitä niissä tehtyjen tai suunnitteilla olevien peruskorjausten ja remonttien mukaan.
Saatavilla on tärkeimpien peruskorjausten ja remonttien tiedot ja ajankohdat.
Mukana ovat tavallisesti taloyhtiöiden käyttövesi-, viemäri-, julkisivu-, katto-, sähkö- tai hissiremontit.
Ajoneuvotiedot
Traficomilta tulevan ajoneuvotiedon avulla saat tietää seuraavat asiat suomalaisyritysten autoasioista:
Ajoneuvoluokat
Henkilöautot
Pakettiautot
Kuorma-autot
Matkailuautot ja -vaunut
Moottorityökoneet
Traktorit
Perävaunut
Linja-autot
Moottoripyörät
Muut
Käyttövoimatiedot
Kaikki merkit ja kaikki mallit
Ajoneuvojen rekisteröintipäivämäärät
Leasing-sopimusten kesto
Ajoneuvojen omistus-/hallintasuhde
Ajoneuvon keskimääräinen ikä yrityksessä
Yrityksen ajoneuvojen ostoprofiilit
Paljon ajoneuvoja ostavat
Premium-segmenttiä suosivat
Paljon ajavat yritykset
Hyötyajoneuvoja jatkuvasti ostavat yritykset
Autottomat yritykset, joilla potentiaalia ostaa
Ympäristötietoiset
Työsuhdeautot
Taksit
Profinderin tarjoamia tietoja voidaan yhdistää kaikkiin muihin Profinderin B2B-datapisteisiin ja luoda erittäin tarkkoja kohderyhmiä juuri sinun myyntisi tarpeisiin.
Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelussa ja sen ajoneuvotiedoissa on selkeä ja simppeli käyttöliittymä, joka on parempi kuin kilpailijalla. Palvelusta löytyy sopivasti filttereitä ja pystyn haarukoimaan hakuja todella tarkoiksi. Olen saanut asiakaspalvelusta aina tarvittaessa nopeasti apua.
B2B-myyjä Marko Sairanen, Nelipyörä
Lue tästä, kuinka Nelipyörä hyödyntää Profinderin B2B-kohderyhmäpalvelua oman myyntinsä edistämiseksi.
Yhteenveto B2B-myynnistä:
Muista, että asiakasymmärrys kehittyy ja syvenee jatkuvasti. Maailma muuttuu, ja niin tekevät myös markkinat, yritykset ja kuluttajien käyttäytymismallit. Ole valmis päivittämään kohderyhmästrategiaasi säännöllisesti, jotta pysyt ajan tasalla ja pystyt reagoimaan markkinoiden muutoksiin tehokkaasti.
Kokeile rohkeasti uusia lähestymistapoja ja hyödynnä saatavilla olevia työkaluja parantaaksesi myyntiosaamistasi ja kasvattaaksesi yrityksesi vaikuttavuutta B2B-myynnissä.
Ota meihin yhteyttä, Profinderin ammattilaiset auttavat sinua löytämään täysin uusia asiakkaita nopeasti ja kustannustehokkaasti.